Interacció amb els Grups

Objectius desitjables en l'evolució del gènere



Atès que cap grup d'havaneres es presenta a Factor X ni a Operación Triunfo ni res que se li sembli i, per tant, no podem fer créixer i popularitzar el nostre gènere a l'estil de qualsevol artista d'aquest tall, podríem gairebé assegurar que depèn únicament de nosaltres aconseguir un nivell de coneixement i acceptació del màxim de públics i contractants. Però resulta que el nivell cal elevar-lo. I com es pot fer això?: Vet aquí la qüestió. En canvi, si analitzem el que hi ha podem extreure els instruments que ens permetin fer-ho:

Hi ha bons artistes en el nostre gènere?

- N'hi ha, entenent per artistes a tots els que en major o menor mesura recopilen, harmonitzen, arrangen instrumentalment, converteixen en cantables i canten havaneres de manera pròpia, amb estil únic (dins del gènere, però únic), fent bella una cançó. Més esforç en obtenir el màxim de cada havanera o tema.

Tenim els millors components per al nostre grup?

- En aquest tema, el "coleguisme" impedeix en moltes ocasions una major qualitat en veus i harmonies, ja que conservem a components que poc o gens aporten i als que poc o gens se li pot treure. Renovar els grups amb gent nova, fresca, jove, amb coneixements musicals i ganes de fer alguna cosa positiva en aquest gènere, la qual cosa repercutirà en un apropament al públic de menys edat.


Exigim unes condicions de preu, tècniques i de promoció adequades?

- No. Ans al contrari, defensem que amb 4x4 mts. ja tenim prou per a realitzar una actuació. Moltes vegades el públic està just davant de l'escenari, es tiren coets, hi ha soroll, es parla, es riu i es passa absolutament de qui està actuant. Feu això en un concert d'algú important en un teatre i observis que succeeix.

La culpa és nostra per no exigir unes condicions que atorguin personalitat i prestigi al gènere. Quan haguem educat als contractants de les nostres actuacions en aquest sentit, veurem que tot és insospitadament millor per a tots i es respectarà una "cantada" d'havaneres com un acte cultural ple, no com actualment és: un acte més de qualsevol festa, el qual ens obstinemt a definir damunt l'escenari com a magnífic i del qual estem molt contents de participar (?).

Començar a exigir condicions d'actuació millors pel que fa a l'entorn, preus més propers a la realitat del que costa assajar tot un any i sortir de "bolo" un dissabte o diumenge (qui no pugui exigir aquests preus ja desapareixerà, en tot cas serà perquè no s'esforça prou). Exigir una promoció dels nostres espectacles, REAL, en diaris i ràdio com a mínim dies abans.

Tenim els elements d'il·luminació i so apropiats?

- Alguns si, altres no. La importància del què oferim en llum i so ajuda molt molt a donar credibilitat al que anteriorment comentava: si exigim bones condicions d'escenari, preu i promoció, en justa coherència el que es vegi en l'escenari ha de ser també d'excel·lent condició.

Res de mediocritat en il · luminació i so. Cal invertir en aquests elements, que estem al segle 21 ja.

Ens fem autopromoció en tot el que estigui al nostre abast?

- Avui dia és imprescindible estar en totes les agències artístiques, arribar a tots els racons, oferir la màxima informació a qui sigui susceptible de contractar. Internet, Internet, Internet.

Encara hi ha molts grups sense pàgina web, sense correu electrònic, constatat per La Havanera recentment quan es va contactar amb intèrprets per demanar permís per incloure el seu enllaç. No tenen web!

És la mateixa desídia que parlàvem en un altre article ".. i alimentades a través del temps per una desídia artística i un acomodament exageradament nociu".

No hi pot haver ni un sol grup d'havaneres sense pàgina web.

Salut!

FÒRUM DE L'HAVANERA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

I llavors, parlaren ells...